Relacja z V sesji rady miasta

Lutowe obrady radnych przebiegły przede wszystkim pod znakiem spraw związanych ze zdrowiem. Radni rozpatrzyli 18 projektów uchwał.

Podczas sesji burmistrz Jacek Orych przedstawił nowego zastępcę Grzegorza Kasprowicza, który w mareckim samorządzie zajmie się sprawami komunalnymi, ochrony środowiska, zarządzania kryzysowego oraz monitoringu miejskiego. Radni zapoznali się także z prezesem miejskiej spółki Mareckie Inwestycje Miejskie Piotrem Grubkiem, który pełni tę funkcję od grudnia ubiegłego roku.

Radni przyjęli 4 programy zdrowotne związane z prowadzeniem w Markach zajęć z pierwszej pomocy przedmedycznej dla dzieci, pomocą paliatywną dla mieszkańców, organizacją zajęć szkoły rodzenia oraz szczepieniami dla seniorów. Wprowadzono także zmiany do statutu Mareckiej Rady Seniorów, wyrażono zgodę na przystąpienie miasta Marki do stowarzyszenia „Metropolia Warszawa” oraz Związku Samorządów Polskich, a także zrezygnowano z opłat postojowych na parkingach „Parkuj i Jedź” przy Sportowej i Dużej.

Na wniosek burmistrza wprowadzono także zmiany do tegorocznego budżetu miasta oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej, które pozwolą m.in. na montaż klimatyzacji w pomieszczeniach Biblioteki Publicznej. Radni podjęli 3 uchwały w sprawie dzierżawy miejskiego gruntu oraz 2 uchwały w sprawie najmu lokali użytkowych.

Na sesji zjawili się kupcy handlujący na zamkniętym bazarze przy ulicy Jutrzenki prosząc o pomoc w rozwiązaniu problemu dalszego handlu w tym miejscu. Goście zostali poinformowani, że jeszcze przed zamknięciem targowiska Sanepid zakazał handlu w tym miejscu mięsem oraz ciastem, a na zarządcę targowiska nałożono karę, za nieprzestrzeganie przepisów sanitarnych, w związku z czym dalszy handel w tej okolicy odbywa się niezgodnie z prawem.

Radni prawie jednogłośnie stwierdzili, że zakup targowiska przy Jutrzenki i zorganizowanie handlu w ten sposób, by spełniał wszystkie wymogi Sanepidu jest obecnie niemożliwe. Koszt ok. 4 mln złotych jaki trzeba by ponieść na ten cel jest zbyt duży, by przeznaczyć je na inwestycję, która będzie wykorzystywana przez 4 dni w miesiącu przez kilka godzin, szczególnie, że miasto posiada targowisko spełniające wszelkie wymogi, które w soboty stoi puste, a w budżecie miasta nie ma obecnie wolnych środków.

Kupcy otrzymali zapewnienie, że służby samorządowe będą ich wspierać proceduralnie i administracyjnie w przypadku dzierżawy przez nich terenu targowiska i zorganizowania tam handlu na nowo. Dostosowanie terenu do wymogów służb epidemiologicznych trwałoby minimum kilka miesięcy, a na ten czas kupcy zostali do zaproszeni do handlu na targowisku przy ul. Paderewskiego w soboty i otrzymali gwarancję zorganizowania szerokiej kampanii informacyjnej na ten temat wśród mieszkańców.

5 sesja

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

%d blogerów lubi to: